روز معلم بر همه ی معلمان مبارک باد

جهان بینی توحیدی کشش و جاذبه دارد، به انسان نشاط و دلگرمی می بخشد هدفهایی متعالی و مقدس عرضه می دارد و افرادی فداکار می سازد .
( مجموعه آثار، ج2/ص 84)
توحید صدوق خود دریافتی از معرفت است ودر مباحثات آن ، نه به شکل القاء یک سلسله مسائل تعبدی بلکه به صورت القاء یک سلسله بیانات استدلالی روشنگر و ترتیب صغرا و کبرای منطقی بحث شده است .
(مجموع آثار ، ج 6/ص 881)
انسان یک پایگاه آزاد اندیشه دارد که می تواند به وسیله آن خود را از هر تأثیری مستقل نگه دارد ودر زبان اسلام از آن به «فطرت » تعبیر شده است .
( وحی و نبوت / ص 98)
غلط ترین فکر این است که ما همه اصلاحات جزئی و کلی را از مصلح و ظهور غیبی بخواهیم .
(یاداشتهای استاد مطهری ، ج1 /ص 169 )
من خودم را شاگرد آقای مطهری می دانم ؛ البته بنده پیش استاد مطهری درس نخوانده ام ، اما یکی از عناصری که فکر اسلامی من را پایه گذاری کرده است سخنرانیهای بیست سال پیش آقای مطهری است .
( استاد در کلام رهبر / ص 101)
اسلام دشمن بیکاری و بیکارگی است انسان به حکم این که از جامعه بهره می برد و به حکم این که
کار بهترین عامل سازنده فرد و اجتماع و بیکاری بزرگترین عامل فساد است باید کار مفید انجام دهد .
( وحی و نبوت / ص 118)
اگر دفاع از خود باشد مقدس است و اگر دفاع از ملت باشد مقدستر است چون جنبه شخصی تبدیل می شود به جنبه ملی و گسترش پیدا می کند .
.( جهاد /ص 70)
رسول خدا با آنکه پیغمبر بود و مردم توقع نداشتند رأی و نظر آنها را بخواهد برای این که به مردم شخصیت دهد ، همواره با آنان مشورت می کرد .
(حکمتها و اندرزها /ص 120)
زنان در طول تاریخ تنها مولد و زاینده مردان و پرورش دهنده جسم آنها نبوده اند بلکه الهام بخش و نیرو دهنده و مکمل مردانگی آنها نیز بوده اند .
(آینده انقلاب اسلامی ایران / ص 225)
دموکراسی در اسلام یعنی انسانیت رها شده ودر غرب یعنی حیوانیت رها شده؛ بنابراین آزادی و دموکراسی در قاموس اسلام جنبه انسانی دارد و در غرب جنبه حیوانی .
( آینده انقلاب اسلامی ایران / ص 272)

سال حماسه سیاسی و اقتصادی مبارک باد